گوشی گلکسی A52 سامسونگ، با قیمت نه چندان مقرون به صرفه‌ی 500 دلاری و امکانات ویژه‌ی خود می‌تواند به یکی از گزینه‌های خوب برای کسانی تبدیل شود که به دنبال امکانات قابل توجه از جمله اینترنت نسل 5 در یک گوشی می‌گردند. با نقد و بررسی این گوشی با دیجی اُرَنج همراه باشید.

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A52 5G - سامسونگ گلکسی A52 5G
نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A52 5G - سامسونگ گلکسی A52 5G

اواخر سال 2020 میلادی میزبان نسخه‌های جدیدی از گوشی‌های میان‌رده‌ی سری A سامسونگ بود که همواره با قیمت مناسب، امکانات ویژه و کیفیت ساخت قابل قبول خود شناخته می‌شوند، همچنین، نکته‌ی ویژه‌ای که در مورد گوشی‌های نسل جدید سری A وجود دارد، پشتیبانی از اینترنت نسل پنجم 5G است که آن‌ها را نسبت به گوشی‌های میان‌رده‌ی دیگر سامسونگ متمایز می‌کند.

طراحی ظاهری

گوشی گلکسی A52، همانند برادر کوچک‌تر خود یعنی A42 از بدنه‌ای بسیار باریک و خوش دست از جنس پلاستیک بهره می‌برد. همچنین، مطلع هستیم که سعی سامسونگ در پایین آورد قیمت تمام‌شده‌ی این گوشی باعث شده تا در آن شاهد عدم استفاده از بدنه‌ی فلزی و یا شیشه‌ای باشیم. از طرفی دیگر، برخلاف گوشی A42، در گوشی‌ A52 و حتی A72 خبری از طراحی "پریزم دات" و منشوری که باعث بازتاب نور توسط آن و شکل گرفتن جلوه‌ی رنگ زیبا و رنگین کمانی می‌شود نیست. در واقع، بدنه‌ای این گوشی در چندین رنگ و به صورت کاملاً مات طراحی شده است.

علاوه بر این، پنل پشتی این دستگاه همانند گذشته باز هم میزبان یک برآمدگی مستطیلی است که دوربین‌های چهارگانه و فلش LED را در خود جای داده و حداقل، جلوه‌ی بهتری نسبت به گوشی A42 به خود گرفته است.

سامسونگ گلکسی A52 5G - نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A52 5G
سامسونگ گلکسی A52 5G - نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A52 5G

همچنین، طراحی کلیدها در این گوشی با سایر مدل‌های مشابه سامسونگ تفاوتی ندارد و کلیدهای کنترل صدا و پاور در لبه‌ی سمت راست فریم گوشی A42 جای گرفته‌اند و مانند سابق، جک هدفون، درگاه USB 2.0 Type-C و دریچه‌ی اسپیکر در لبه‌ی پایین آن قرار دارند و حسگر اثر انگشت نیز به زیر نمایشگر منتقل شده است. همچنین، درگاه سیمکارت و کارت حافظه‌ی این گوشی نیز در قسمت بالایی لبه‌ی سمت چپ فریم A42 تعبیه شده است.

صفحه نمایش و اسپیکر

شرکت سامسونگ برای گوشی A52 از نمایشگری ۶٫5 اینچی با حداقل حاشیه‌ی ممکن استفاده کرده است. همچنین، وضوح این صفخه نمایشِ از نوع Super AMOLED معادل ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ و ۳۹۴ پیکسل‌ براینچ و نرخ تازه‌سازی آن نیز 120 هرتز است. در مجموع، صفحه نمایش این گوشی را از نظر کیفیت خروجی تصویر، به راحتی می‌تواند مخاطبانش را به خود جذب کند و تصاویر شفاف و چشم نوازی را تولید کند.

سامسونگ گلکسی A52 5G - نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A52 5G
سامسونگ گلکسی A52 5G - نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A52 5G

همچنین، یکی از نقاط قوت این گوشی را می‌توان اسپیکرهای استریو قدرتمندتر و شفاف‌تر از گذشته نامید که لذت شنیدن موسیقی و حتی دیدن فیلم را توسط A52 دو چندان می‌کند.

مشخصات سخت افزاری، نرم‌افزاری و عملکرد کلی گوشی

پردازنده‌ی مرکزی گوشی گلکسی A52 از دو هسته‌ی 2.3 گیگاهرتزی Kryo 465 Gold و شش هسته‌ی 1.8 گیگاهرتزی Kryo 465 Silver تشکیل شده است. همچنین، این پردازنده از ماژول Adreno 618 به عنوان GPU استفاده می‌کند. 

علاوه براین، گوشی A52 سامسونگ در چند مدل رم ۴ و حافظه‌ی 128 گیگابایت، رم ۶ و حافظه‌ی 128 گیگابایت، رم ۸ و حافظه‌ی 128 گیگابایت و رم 8 و حافظه‌ی 256 گیگابایت تولید شده است.  همچنین، گوشی A52 صورت پیش‌فرض از جدیدترین رابط کاربری و سیستم عامل در دسترس خود یعنی اندروید ۱۱ و رابط کاربری One UI 3.1 بهره می‌برد و طبق وعده‌ی سامسونگ، تا اندروی 14 نیز برای این گوشی منتشر خواهد شد.

سامسونگ گلکسی A52 5G - نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A52 5G
سامسونگ گلکسی A52 5G - نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A52 5G

باتری

شرکت سامسونگ برای گوشی گلکسی A52، باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت را درنظر گرفته است که در انجام کارهای روزمره بین 16 تا 18 ساعت شارژدهی خواهد داشت. همچنین، با اینکه این گوشی از شارژرهای سریع 25 واتی پشتیبانی می‌کند، اما متاسفانه به همراه یک شارژر 15 واتی در جعبه‌اش به فروش می‌رسد.

دوربین

گوشی گلکسی A52 همانند بسیاری از گوشی‌های موجود در بازار از ترکیب دوربین‌های عریض (۶۴ مگاپیکسلی)، فوق عریض ۸ مگاپیکسلی، ماکرو و عمق سنج 5 مگاپیکسلی بهره میبرد. همچنین، دوربین سلفی این گوشی نیز ۳۲ مگاپیکسل است و در مجموع عملکرد بسیار خوبی در فیلم‌برداری در محیط‌های روشن و تاریک را از آن شاهد هستیم.

 

سامسونگ گلکسی A52 5G - نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A52 5G
سامسونگ گلکسی A52 5G - نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A52 5G

در مجموع، گوشی گلکسی A52 سامسونگ را می‌توان یک گوشی  نه چندان مقرون به صرفه‌ی 500 دلاری و امکانات ویژه‌ی خود می‌تواند به یکی از گزینه‌های خوب برای کسانی باشد که به دنبال امکانات قابل توجه از جمله اینترنت نسل 5 در یک گوشی می‌گردند. همچنین، این گوشی از طراحی بسیار زیبا، نمایشگر فوق‌العاده با کیفیت، اسپیکرهای استریو با صدایی شفاف و عملکرد بسیار خوب دوربینش بهره‌میبرد و از جمله نقاط ضعف آن نیز می‌توان به قیمت 500 دلاری و قرارگیری شارژر 15 به جای 25 واتی در جعبه‌اش اشاره نمود.

امتیاز دیجی ارنج

8.5

نقاط قوت
  • طراحی بسیار زیبا
  • نمایشگر فوق‌العاده با کیفیت
  • اسپیکرهای استریو با صدای شفاف
  • عملکرد بسیار خوب دوربین در روز و شب
نقاط ضعف
  • قیمت 500 دلاری
  • عرضه با شارژر 15 واتی

نقد و بررسی من

  • 1

  • 2

  • 3

  • 4

  • 5

ثبت امتیاز

ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه